LA COMUNICACIÓ ESCRITA
La comunicació escrita és la que precisament es realitza per escrit. L'emissor és una persona que produeix textos (obres escrites, contes, novel·les, poemes, articles periodístics, treballs d'investigació etc.) Envia ordres a través d'un mitjà escrit com un llibre, diari, quadern, i aquest missatge arriba a molts receptors que ho descodifican al llegir-lo. En no haver ocasió de retroalimentació immediata, ni tampoc possibilitat de comptar amb la comunicació no verbal, l'emissor ha de fer especial atenció en redactar el missatge (el document escrit), perquè el receptor (el lector) el comprengui amb el sentit que va voler donar-li l'emissor.
L'avantatge d'aquest tipus de comunicació és que roman, no es perd com les paraules i pot arribar a molts receptors, tot i que l'emissor hagi mort o es trobi molt lluny.
CARTA: es el paper escrit per mitja del qual es comuniquen dues persones, per tractar un assumpte determinat.
MEMORÀNDUM: es la comunicació breu que s'utilitza per recordar un assumpte o donar indicacions simples.
CIRCULAR: es l'escrit que s'utilitza per comunicar simultàniament un mateix assumpte a moltes persones.
ACTA:es el document formal escrit, on es protocol·litzen els assumptes tractats en una reunió.
INFORME: tenen com a propòsit a ajudar a les persones a comprendre l'ambient de la institució a la qual pertanyen.
OFICI: forma de correspondència que substitueix a la carta en les oficines del govern i en certes institucions com: societats, sindicats etc.
TELEGRAMA: es transmet per fils telegràfics, en comunicacions terrestres, en un mateix país o ciutat.
L'avantatge d'aquest tipus de comunicació és que roman, no es perd com les paraules i pot arribar a molts receptors, tot i que l'emissor hagi mort o es trobi molt lluny.
CARTA: es el paper escrit per mitja del qual es comuniquen dues persones, per tractar un assumpte determinat.
MEMORÀNDUM: es la comunicació breu que s'utilitza per recordar un assumpte o donar indicacions simples.
CIRCULAR: es l'escrit que s'utilitza per comunicar simultàniament un mateix assumpte a moltes persones.
ACTA:es el document formal escrit, on es protocol·litzen els assumptes tractats en una reunió.
INFORME: tenen com a propòsit a ajudar a les persones a comprendre l'ambient de la institució a la qual pertanyen.
OFICI: forma de correspondència que substitueix a la carta en les oficines del govern i en certes institucions com: societats, sindicats etc.
TELEGRAMA: es transmet per fils telegràfics, en comunicacions terrestres, en un mateix país o ciutat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada