LA NOTA DE DESPESES
Document mitjançant el qual es formalitza la liquidació de les despeses derivades del lliurament d'un bé o de la prestació d'un servei, quan aquests no s'han inclòs en la factura.
Les despeses que es facturin separadament per mitjà d'una nota de despeses suportaran el tipus d'IVA que els correspongui d'acord amb la seva naturalesa i no estaran gravades, per tant, amb el tipus impositiu corresponent a l'operació principal, que és el que se'ls hagués aplicat si s'haguessin facturat conjuntament.
Formalment, la nota de despeses és un document similar a la factura i, per tant, ha de complir els mateixos requisits.
Les funcions des del punt de vista fiscal, és important no confondre les despeses que s'han de carregar a la nota i que tributen el tipus general de l'IVA (21%) amb els costos que el venedor afegeix a la factura pels mateixos conceptes però que han estat realitzats per ell mateix i que, per tant, es facturen com a despeses auxiliars, tributant al mateix tipus d'IVA que els productes que conformen l'objecte de l'operació de compravenda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada